fredag 25. mai 2012

Poesi av monotypi og fotografi

Dette var den siste oppgaven i trykk og foto. Vi skulle velge ut et bilde som vi ville gjøre noe mer med. Dette bildet som vi valgte måtte vi ha tatt selv, og det var det samme hva det var bilde av. Poenget var at vi skulle lage bildet bedre ved hjelp av trykk. Bildet som vi valgte måtte være i svart hvitt og i A4 størrelse. Det vi trykkte på kunne vi velge hvilken farge en ville bruke, alt etter hva en ville utrykke. Dette var en spennede men vannskelig oppgave syntes jeg. Var vanskelig å hvite hva en skulle gjøre. For mye monotypikunne ødelegge bildet og for lite kunne ha vorte kjedelig. Var vanskelig å hvite hvor mye og hva en skulle trykke på. Men selv om det var vanskelig var det veldig kjekt å se  hva monotypi kunne gjøre med et bilde. Her er resultatet:

Dette er det som jeg laget. Fotoet som jeg valgte var bilde av vannringer. Jeg brukte de blåe fargene til å forsterke att dette er vann. Jeg trykket blå på noen av ringene for å markere desse ringene.

Her er de fleste fra klassen sine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar