lørdag 26. mai 2012

Oppsummering av våren 2012

Det nærmer seg slutten med å ha faget foto. Vi har hatt det siden jul og opplever dette som veldig kjekt! Jeg har lært meg kjempemye og kommer til å få stor nytte av dette senere. Foto er et fag med mye variasjon og jeg skal skrive en oppsummering av faget foto..De tre emnene jeg skal skrive om er: Foto, blogging og arbeidsmetoder.



Foto: Før jeg startet med faget foto tok jeg svært få bildet. Jeg fikk speilrefleks kamera til jul for to år siden. Jeg brukte det aldri fordi jeg ikke visste hvordan jeg brukte det. Da vi begynte med foto fant jeg raskt ut at dette var noe som jeg likte. Vi lærte de ulike innstillingene på kamera, og kameraet ble endelig tatt i bruk. Jeg har fått stor interesse for å ta bilder nå. Er kjekt å se at en klarer å ta klare og fine bilder. Hadde aldri trodd at jeg skulle bli så glad i å ta bilder. Jeg har lært utrolig mye som jeg kan få brukt for senere.

Blogging: Jeg har aldri blogget før og dette var virkelig ukjent for meg. Da vi skulle poste de første innleggene med våres egne bilder med kommentarer føltes dette merkelig. Var uvant å legge dette ut på en blogg hvor alle kunne se det. Jeg har lært en del om hvordan det er å blogge å har sett på dette som veldig kjekt. Kjekt å kunne vise fram bildet på en blogg. Det å skrive faglige kommentarer har vært utfordrene, men har lært mye av det.

Arbeidsmetoder: Det som har vært det kjekkeste i foto er at det har vært en stor variasjon. Vi har vært ute på eskursjoner, vert i klasserommet og i fotostudio. Har vert kjekt å bruke blogg i dette faget. Foto er et fag som er veldig ulikt fra andre fag, og er et av det kjekkeste fagene vi har hatt. Det er stor variasjon, vi har lært mye og det har vært veldig kjekt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar